Marki PAN DRWAL nie trzeba przedstawiać, zna ją każdy brodacz w Polsce. Jest z nami już ponad rok w związku z tym wypadało by zapytać co u nich po roku czasu działania na Polskim rynku:

Brodaty: Skąd pomysł na tworzenie kosmetyków? Czy któryś w Was miał już doświadczenie w takim biznesie, czy najpierw był pomysł a później zabraliście się za jego realizację?

PD Team: Pomysł na tworzenie kosmetyków powstał spontanicznie, jednak byliśmy do niego dobrze przygotowani 🙂 Zespół Drwala to chemicy o specjalności kosmetycznej, biotechnolodzy i graficy, stąd wszystkie kompetencje do tworzenia produktów są od początku w zespole. Dalej to już ciężka praca a wyniki można zobaczyć w naszych produktach.

Brodaty: Jakich produktów używacie przy produkcji swoich kosmetyków i jak je znajdujecie?

PD Team: Staramy się wybierać składniki najlepsze do pielęgnacji zarostu i skóry twarzy bez dodatku konserwantów. Olejek linii Premium zawiera się aż z 5 olejów, skomponowanych tak, aby kompozycja była lekka oraz dobrze wchłaniała się bez pozostawiania tłustego filmu. Wykorzystaliśmy olej migdałowy, olej z pestek winogron, olej arganowy, olej jojoba oraz dotychczas niestosowany w produktach do pielęgnacji zarostu- olej abisyński. Olej abisyński dzięki dużej zawartości kwasu erukowego wspomaga układanie włosów oraz powoduje, że przez długi czas od nałożenia zarost pozostaje zadbany i lśniący. Balsam i tonik to kosmetyki oparte o odżywcze działanie protein pszenicy, które wspaniale nawilżają i odżywiają włosy, niwelując ich łamliwość i zwiększając objętość. Szampon oraz perfumy to dwie najnowsze kompozycje, z których jesteśmy dumni. Szampon składa się z bardzo delikatnych składników myjących, które zostały uznane w niezależnych badaniach za niedrażniące dla skóry. Zastosowane surowce myjące posiadają certyfikat EcoCert świadczący o bezpieczeństwie ich stosowania. Dla wzmocnienia działania nawilżającego i odżywczego szamponu wzbogaciliśmy go o pantenol, hydrolizat białek pszenicy, olej jojoba oraz olej arganowy.

Brodaty: Czym Wasze produkty różnią się od innych podobnych na rynku?

PD Team: Marka Pan Drwal jest firmą produkującą naturalne kosmetyki wyłącznie dla mężczyzn. Chcielibyśmy aby produkty wyróżniały się wysoką jakością, minimalistycznym designem oraz intrygującym zapachem. Zapach to element nad którym w każdej linii produktów pracujemy najdłużej, średnio 6 miesięcy. Chcemy aby jak najlepiej odpowiadał potrzebom nowoczesnego mężczyzny, aby nie był nudny, wprowadzając do kosmetyków zapachy typowo perfumeryjne, o wielu współgrających ze sobą nutach. Nowy design butelek to nie tylko kolor szkła, ale też jego nowe właściwości. Przy nowej linii rozpoczęliśmy współpracę z dostawcą, który dla produkowanego przez siebie szkła deklaruje brak przepuszczalności dla światła widzialnego. Dzięki takim butelkom kosmetyki w jeszcze lepszym stopniu, niż  w opakowaniach ze szkła transparentnego, zielonego czy brązowego, są chronione przed szkodliwym działaniem promieniowania, zachowując wysoką jakość i trwałość.

Brodaty: Czy stworzenie nowej nuty zapachowej to długi i trudny proces? Możecie opisać jak on przebiega?

PD Team: Tak, stworzenie nowego zapachu wymaga czasu i wielu prób. Przy wyborze kompozycji zapachowych współpracujemy z najlepszymi firmami perfumiarskimi z Polski i Francji.  Wybór poszczególnych nut w finalnej kompozycji trwał przy naszej linii premium około pół roku. Wybrane nuty są następnie odpowiednio mieszane i przygotowujemy nastaw. Nastaw alkoholowy przed rozlaniem dojrzewał 8 tygodni.  Finał naszej pracy jest dostępny w EAU DE PARFUM #1! Góra zapachu (nuty głowy) to pomarańcza bergamota, cytryna. Środek (nuty serca): pikantny pieprz, muszkatołowiec korzenny, kardamon. Baza (dół zapachu): paczula, nuty drzewne.

Brodaty: Opowiedzcie trochę o swoich początkach. Czy trudno było dopasować się do polskich wymagań?

PD Team: Wymagania dotyczące produkcji kosmetyków są takie same w całej Unii Europejskiej stąd trudności od razu rozpatrywaliśmy w szerszej skali, myśląc również o sprzedaży za granicą. Pierwszy rok naszej działalności to wiele pracy i nieprzespanych nocy, ale jednocześnie ogromna przyjemność. Mamy nadzieję, że przyszłym roku jeszcze Was zaskoczymy.

Brodaty: A nazwa? Czy pomysł na nią wziął się od popularnej mody „na drwala”?

PD Team: Nazwa Pan Drwal powstała trochę przewrotnie, gdyż nasz Drwal oddycha miastem i dobrze czuje się w miejskim zgiełku J. Nasz Drwal wychodzi więc z lasu a nazwa marki pozostała, gdy zauważyliśmy jak mocno jest rozpoznawalna.

Brodaty: Oprócz kosmetyków macie jeszcze koszulki. Czy planujecie rozwijać się w kierunku akcesoriów dla mężczyzn, np. biżuteria?

PD Team: Oczywiście myślimy o nowych produktach. Chcemy, aby jeszcze w tym roku pojawiły się pomady do włosów, balsamy do brody oraz nowe produkty we współpracy. Poza kosmetykami wprowadzamy grzebienie, szczotki do brody oraz drewniane portfele. StaytunedJ

Brodaty: Jak oceniacie pierwszy rok pracy na Polskim rynku?

PD Team: Pierwszy rok pracy na polskim rynku to wspaniały czas. Wiele się nauczyliśmy oraz poznaliśmy nowych przyjaciół. Mamy nadzieję, że kolejny rok będzie równie dobry!

Brodaty: Jaki jest odzew użytkowników na Wasze produkty?

PD Team: Cały czas otrzymujemy dobre opinie, co stanowi niesamowitą motywacją do dalszej pracy. Dzięki temu dużo czasu poświęcamy na rozwój nowych produktów. Mamy nadzieję, że do końca roku kilka z nich ujrzy światło dzienne.

Brodaty: Jak obchodziliście wasze pierwsze urodziny?

PD Team: Nasze pierwsze urodziny świętowaliśmy wyjątkowo długo, prawie miesiąc. Pojawiliśmy się na kilku imprezach naszych przyjaciół, m.in. w nowym salonie ButterCut w Katowicach, w Ferajnie w Warszawie, w Hunk w Poznaniu oraz Petit Pati we Wrocławiu. Każde miejsce wspominamy wyjątkowo miło 🙂

Brodaty: I przede wszystkim gdzie Was znaleźć? Czy macie jakiś stacjonarny sklep?

PD Team: Obecnie nie mamy jeszcze sklepu stacjonarnego, nasze produkty są dostępne w salonach partnerskich w całej Polsce. Listę salonów staramy się na bieżąco aktualizować na stronie www.pandrwal.pl

Dziękujemy za rozmowę.

PD Team.